آموزش, درمانی, مس

دلیل تفاوت رنگ در ظروف مسی سفید و قرمز

تفاوت رنگ در ظروف مسی سفید و قرمز

در این مقاله از مجله اکسیرمس درباره دلیل تفاوت رنگ در ظروف مسی سفید و قرمز اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم کرد تا قبل از خرید ظروف مسی پذیرایی بتوانید با تفاوت آنها آشنا شوید.

تفاوت رنگ در ظروف مسی

ظروف مسی همانند لیوان مسی یکی از قدیمی‌ترین ظروف و پرطرف‌دارترین این محصولات هستند. به دلیل داشتن خواص زیاد، در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها به خرید و استفاده از این ظروف، تمایل پیدا کرده‌اند. ظروف مسی در مصارف مختلف از قبیل پخت‌ و پز، دکوری و تزئینی، پذیرایی و… کاربرد دارند. این ظروف در دو رنگ قرمز و سفید یافت می‌شوند. اما در حقیقت، با یکدیگر هیچ اختلافی ندارند و ویژگی‌ها و کیفیت ساخت آن‌ها با یکدیگر کاملاً مشابه بوده و تنها تفاوت رنگ در این ظروف به چشم می‌خورد. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه تفاوت رنگ در ظروف مسی بپردازیم.

ظروف مسی سفید و قرمز

ظروف مسی که با رنگ سفید در بازار وجود دارند، قلع کاری شده‌اند. یعنی برای این‌ که جلوه خاصی به این نوع محصولات داده شود، درون و یا حتی گاهی بیرون و بدنه این ظروف را با پوشش‌هایی به رنگ سفید از جنس استیل و … تزئین می‌کنند. در این‌ صورت این ظروف زیبایی بسیار بیشتری به دست خواهند آورد. در واقع، در داخل و یا بیرون و بدنه ظروف مسی اصل، یک لایه قلع خالص به‌ کار رفته که سفیدی ظروف هم به دلیل قلع اندودکردن است. این قلع باید به رنگ سفید بوده و براقیت و درخشانی خاصی هم داشته باشد.

برخی دیگر از ظروف مسی، به رنگ قرمز یافت می‌شوند. یعنی بدنه آن‌ها به رنگ قرمز و کاملا درخشان است. اگر ظروف مسی مورد نظر شما دارای این رنگ باشند و درخشانی آن‌ها هم قابل‌ توجه باشد از جمله محصولات مسی با کیفیت خواهند بود و خلوص مس به‌ کار رفته در این محصولات هم بالا است.
اما اگر ظروف مسی از رنگ بدنه زرد به‌ وجود آمده و یا از درخشش قابل‌ توجهی برخوردار نباشند، محصولاتی تقلبی خواهند بود. چراکه این ظروف را با استفاده از آلیاژهایی از قبیل مس و برنج آن‌ هم به نسبت ۱ به ۲ تولید می‌کنند. بنابراین و برای‌ اینکه به این تفاوت رنگ در ظروف مسی، پی ببرید، می‌توانید از راهکارهایی استفاده کنید تا تقلبی بودن محصول و یا اصل بودن آن را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید.

برای نمونه می‌توانید فلز مورد نظر را در ابتدا به‌ صورت کامل تمیز نمایید تا هیچ‌گونه آلودگی بر روی آن وجود نداشته باشد. پس‌ از آن می‌توانید ظرف مورد نظر را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید.در صورتی‌ که فلز مورد نظر شما، مس باشد حتماً رنگی قرمز که متمایل به قهوه‌ای است خواهد داشت. اما اگر رنگ آن، زرد و یا زرد متمایل به قهوه‌ای، سبز و زرد و… باشد، متوجه خواهید شد که فلز مورد نظر، برنج است.در واقع توجه به تفاوت رنگ در ظروف مسی، یکی از راهکارهایی است که به شما کمک می‌کند تا محصول اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 10 =