آموزش, درمانی, مس

صنایع دستی زنجان که 100 % گردشگران آنها را می خرند

صنایع دستی زنجان و انواع آن

صنایع دستی

صنایع دستی زنجان نشان دهنده فرهنگ و تاریخ استان زنجان است که اکثرمسافرانی که به شهر زنجان سفر میکنند تمایل دارند تا آنها را برای سوغاتی خریداری کنند و با خود به شهرشان ببرند.
یکی از مواردی که در همه دنیا نمایانگر فرهنگ و اصالت یک کشور می باشد, صنایع دستی آن می باشد. صنایع دستی به مجموعه وسایل گفته می شود که توسط هنر یک شخص در یک کشور خاص ایجاد می شود. با توجه به این تعریف صنایع دستی را می توان به هنر دست یک کشور نیز تعبیر .رد.
این صنایع محبوبیت فراوانی را مخصوصا بین گردشگران و مسافران دارد. و از آنهاذبه عنوان یادگاری یا سوغاتی هم استفاده می کنند. اصالت و زیبایی یک کشور را هیچ گاه نمی توان با پول معامله کرد ولی هر کشوری می تواند با تولید و ارائه صنایع دستی خود به کشورهای دیگر, پیشینه و اصالت خود را به نمایش بگذارد

صنایع دستی ایران

کشور ایران جزو کشورهای مهم و معتبر در زمینه تولید صنایع دستی در دنیا به حساب می آید. هر گوشه از خاک عزیز کشورمان و هر شهر یا روستایی علاوه بر آداب و فرهنگ های مختلف, صنایع دستی مختلفی نیز دارند. به عنوان مثال خاتم کاری را با اصفهان, فرش را با کاشمر, گبه را با شیراز , چاقو و صنایع مس را با زنجان می شناسند.
صنایع دستی استان زنجان در کنار آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کنند و از بهترین سوغاتی‌های این استان به شمار می‌آیند.
از جمله این صنایع دستی می توان به سینی مسی, سماور مسی, محصولات مسی, لیوان مسی, چارق , چاقو و …. اشاره کر د.

سینی مسی

یکی از محصولاتی که کاربردهای فراوانی در مجالس مختلف ازجمله عزا, عروسی, مهمانی و دورهمی ها مورد استفاده قرار می گیرد. سینی است. این محصول کمک دست شما در برگذاری این گونه مجالس خواهد بود. پس شما می توانید با خرید سینی مسی علاوه بر اصالت و کیفیت, یک محصول با کیفیت ایرانی را خرید و از آن استفاده کنید.

سماور مسی

از دیگر محصولات مسی پرکاربرد که نماد یک خانه اصیل ایرانی است, سماور است. معمولا در تمامی خانه های ایرانی شما سماور را مشاهده می کنید. وجود سماور به صدها سال قبل باز می گردد. مردم ایران برای رفع خستگی چای می نوشند. برای همین ابزار دم کردن چای, سماور, کتری, استکان, نعلبکی و قند می باشد. این ترکیب برای درست کردن چای نیاز می باشد. با خرید سماور مسی از اکسیر مس شما می توانید اصالت و زیبایی را در کنار تنوع بالا به خانه ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + بیست =