آموزش, درمانی, مس

راهنمای خرید انواع شیرینی‌خوری مسی

راهنمای خرید انواع شیرینی‌خوری مسی

راهنمای خرید انواع شیرینی‌خوری مسی

طی چند دهه گذشته با روی کار آمدن انواع ظروف پذیرایی جدید، از محبوبیت ظروف مسی کاسته شده بود. فواید و زیبایی این نوع ظروف باعث شد که دوباره مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرد. یکی از زیباترین مدل‌های ظروف مسی، شیرینی‌خوری است. شما می‌توانید با خرید شیرینی‌خوری مسی دوطبقه یا سایر انواع آن، شکوه و زیبایی را به پذیرایی خود ببخشید. اما شیرینی‌خوری مسی پایه‌درا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

شیرینی‌خوری مسی پایه‌دار

خصوصیات منحصربه‌فرد ظروف مسی

زیبایی ظاهری ظروف مسی باعث شده است که نسبت به سایر ظروف طرفداران بیشتری داشته باشد. وجود فواید فراوان این نوع ظروف بر محبوبیت آن افزوده است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظروف مسی که آنها را از سایر ظرف‌ها متمایز می‌کند عبارت‌اند از:

  • مفید بودن برای سلامتی
  • داشتن ظاهری زیبا
  • طول عمر زیاد
  • امکان بازسازی دوباره ظرف
  • قابل ست شدن با انواع دکوراسیون منزل
  • شست‌وشوی راحت

نکات مهم در خرید شیرینی‌خوری مسی

تنوع در ظروف مسی موجود در بازار زیاد است به همین دلیل ممکن است در بین آنها شیرینی‌خوری مسی فیروزه کوب یا معمولی غیر اصل نیز وجود داشته باشد. در خرید ظروف مسی باید به نکات زیادی توجه داشته باشید تا موفق به خرید یک ظرف باکیفیت شوید. حین خرید انواع شیرینی‌خوری مسی به نکات زیر توجه کنید:

ظرف مسی باید شفاف باشد

هنگام خرید شیرینی‌خوری مسی دوطبقه باید دقت کنید که سطح آن شفاف باشد. هرچه بدنه ظرف شفاف‌تر باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالای آن است. اگر توجه داشته باشید، برخی از ظرف‌های مسی کمی مات هستند و کاملا براق نیستند؛ این امر مشخص می‌کند که آن ظرف کیفیت مناسبی ندارد.

بدنه ظرف مسی سالم باشد

بدنه ظرف‌های مسی دست‌ساز با چکش‌کاری حالت داده می‌شوند، به همین دلیل ممکن است جای چکش بر روی بدنه آنها بماند یا اینکه کاملا صاف و یکنواخت نباشد. هنگامی که شیرینی‌خوری مسی فیروزه کوب را برای خرید انتخاب می‌کنید، باید به حالت ظرف آن را دقت داشته باشید؛ نباید در آن مشکلی مانند فرورفتگی، ترک و… وجود نداشته باشد.

شیرینی‌خوری مسی دوطبقه ماشینی یا دست‌ساز

درگذشته انواع شیرینی‌خوری مسی پایه‌دار فقط به‌صورت دست‌ساز تولید شده‌اند اما امروزه شما می‌توانید این ظرف‌ها را به‌صورت ماشینی هم پیدا کنید. هنگامی که یک ظرف مسی خریداری می‌کنید، باید حتما به نحوه تولید آن توجه کنید؛ اصولا ظرف‌های مسی دست‌ساز از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردارند.

قیمت شیرینی انواع شیرینی‌خوری مسی

حدود قیمت دقیقی نمی‌توان برای ظروف مسی تعیین کرد زیرا عوامل مختلفی در تعیین آن وجود دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

  • درصد مس موجود در ترکیب ظرف
  • دست‌ساز یا کارخانه‌ای بودن ظرف مسی
  • استفاده از روش فیروزه کوبی (شیرینی‌خوری مسی فیروزه کوب گران‌تر است)
  • وزن ظرف مسی

جمع‌بندی

ظروف مسی از گذشته تا به امروز جذابیت و زیبای خود را داشته‌اند به همین دلیل در هر دوره طرفداران خاص خود را حفظ کرده‌اند. درصد مس موجود در ظرف‌های مختلف یکسان نیست، به همین دلیل ممکن است دو ظرف شیرینی‌خوری مسی دوطبقه شبیه، قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. در این محتوا شما را با نکات مهم در خرید انواع شیرینی خوری مسی آشنا کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =