آموزش, درمانی, مس

انواع سماور مسی

انواع سماور مسی

انواع سماور مسی

از گذشته‌های دور تاکنون، سماورهای فلزی و ظروف ساخته‌ شده از جنس فلز، از جمله پرکاربردترین محصولات در کشور ایران بوده‌اند. یکی از این محصولات، سماور مسی است. در سال‌های اخیر که توجه و اقبال عمومی به استفاده از ظروف ساخته‌ شده از مس، رواج بیشتری پیدا کرده، سماورهای مسی نیز کاربردهای بیشتری یافته‌اند. این محصولات در حال حاضر در ابعاد و طرح‌های متنوع و با گنجایش و ظرفیت‌های مختلف، طراحی و تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند. در این مقاله با انواع سماور مسی و همچنین سماور مسی زنجان آشنا می شوید.

قیمت سماور

بسیاری از افراد پیش‌ از خرید یک محصول، به قیمت آن توجه می‌کنند تا محصولی با کیفیت کافی و قیمت مقرون‌ به‌ صرفه را انتخاب و خریداری نمایند. سماورهای مسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. لازم به ذکر است که قیمت سماور مسی با در نظر گرفتن چند عامل مهم مشخص می‌شود.

یکی از این عوامل، ابعاد و اندازه‌های این محصولات است. از طرف دیگر طرح و نقش‌های به‌ کار رفته در تولید این محصولات نیز قیمت آن‌ها را با تحولاتی مواجه می‌سازد. به‌ طور کلی هرچه سماور مسی کوچک‌تر بوده و یا از طرح و نقش کمتری برخوردار شده باشد، قیمت پایین‌تری هم خواهد داشت.

اما این امکان نیز وجود دارد که سماور مورد نظر شما، کوچک بوده ولی طرح و نقش‌های به‌ کار رفته در آن، ویژگی‌های خاصی داشته و یا کار بیشتری بر روی آن انجام‌ شده باشد. در این‌ صورت باید میزان کار انجام گرفته بر روی سماورهای مسی را نیز در نظر بگیرید تا قیمت نهایی این محصولات تعیین و مشخص شود.

سماور مسی زنجان

سماور مسی زنجان، همان‌طور که از نامش نیز مشخص شده، محصولی است که توسط استادکاران زنجانی طراحی و ساخته شده‌ است. سماورهای مسی زنجان، تقریباً به رنگ قرمز دیده می‌شوند. این محصولات، ویژگی‌های قابل توجهی داشته و لذا بسیاری از افراد به خرید آن‌ها تمایل نشان می‌دهند.
همان‌طور که می‌دانید مس، عنوان یک ماده معدنی بوده که وجود آن برای بسیاری از اندام‌ها و ارگان‌های بدن ضرورت دارد. برخی از اندام‌ها از قبیل کبد، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و… خود، دارای میزانی مس هستند. در حقیقت مس، جزئی از آنزیم‌های بدنی بوده و کمبود آن، باعث نارسایی‌های آنزیمی می‌شود. به‌ همین دلیل هم بسیاری از افراد به استفاده از محصولات مسی از جمله سماورهای ساخته شده با این فلز، روی آورده‌اند تا این کمبودها را جبران سازند.
شما می‌توانید سماورهای مسی زنجان را با ظرفیت‌های مختلف ۲ لیتری، ۳ لیتری، ۴ لیتری و… انتخاب و خریداری نمایید. ست کامل این محصولات هم شامل سماور از جنس مس، پارچ آب مسی، قندان مسی، سینی مسی و… در اختیار متقاضیان و خریداران قرار می‌گیرد.
در بسیاری از موارد بر روی این محصولات، عملیات دیگری از قبیل قلم‌زنی و… نیز صورت‌ گرفته که آن را زیباتر و خاص‌تر می‌سازد. این محصولات از نوع سماورهای ذغالی و یا روگازی بوده و به شیوه‌های دست‌ساز و یا کارخانه‌ای، طراحی و تولید می‌شوند و روانه بازار مصرف می‌گردند.

سماور برای دکور

بسیاری از افراد به‌ ویژه بانوان، علاقه دارند یک سماور مسی کوچک و یا بزرگ، خریداری نموده و آن را به‌ صورت دکوری و تزیینی مورد استفاده قرار دهند. این انتخاب، انتخابی کاملا مناسب و منحصر به‌ فرد خواهد بود. چراکه سماور مسی ، در حال حاضر به زیباترین شکل و شیک‌ترین حالت‌ها، طراحی می‌شوند. بنابراین قرار دادن آن‌ها در دکوراسیون منزل شما، آن را بسیار شیک و جالب‌توجه خواهد ساخت.شما می توانید با خرید سماور مسی از اکسیر مس این زیبایی را به خانه خودتان هدیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =