آموزش, مس

انواع آجیل خوری مسی زنجان

انواع آجیل خوری مسی زنجان

انواع آجیل خوری مسی زنجان

صنایع دستی در میان بسیاری از ایرانیان، محبوبیت ویژه‌ای دارند. از جمله این محصولات می‌توان به ظروف مسی اشاره کرد که آجیل‌خوری از جنس مس یکی از این ظروف است. در شرایط حاضر بسیاری از افراد به‌ ویژه بانوان از ظروف آجیل‌خوری مسی به‌ منظور پذیرایی از مهمانانشان استفاده می‌کنند و یا این ظروف را به‌ صورت دکوری و تزیینی مورد استفاده قرار می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی درباره انواع آجیل خوری مسی زنجان بپردازیم.

تاریخچه آجیل خوری

مس از جمله عناصر فلزی محسوب می‌شود. این فلز، شکل‌پذیری بسیار مناسبی دارد و چکش خوری آن نیز قابل‌ توجه است. این عوامل باعث شده تا با استفاده از این فلز، ظروف بسیار زیادی ساخته شود. وسائلی که مصارف روزمره دارند و یا می‌توان از آن‌ها به‌ عنوان ظروف دکوری و تزیینی استفاده نمود.

از جمله این ابزار می‌توان به آجیل‌خوری‌های مسی اشاره کرد. در مواقعی که قصد داشته باشند با استفاده از فلز مس، وسائل پذیرایی و یا ظروف پخت و پز را تولید نمایند این ظروف را با استفاده از قلع و نیکل، اندود می‌کنند. این عامل باعث می‌شود تا ظروف به دست‌ آمده، مسمومیت غذایی ایجاد نکنند.

امروزه خواص بسیار زیادی برای ظروف مسی مطرح‌ شده اما با این‌ حال نباید در استفاده از این ظروف، زیاده‌روی شود. آجیل‌خوری از جنس مس در حال‌ حاضر در کشور توسط استادکاران مختلف در شهرهای متفاوت ساخته می‌شود و لذا این ظروف تنوع بسیار بالایی در طرح و نقش دارند.

آجیل خوری مسی زنجان

بسیاری از بانوان علاقه دارند از ظروفی برای پذیرایی از مهمانانشان در ایام خاص سال استفاده کنند که نوستالژیک و ویژه باشد و به آن‌ها کمک کند تا مجلس خود را به یک مراسم به‌ یاد ماندنی تبدیل کنند. برای این دسته از بانوان، آجیل خوری مسی زنجان، انتخابی بسیار مناسب است.

چرا که این محصولات از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند. سطح درخشان و براق این نوع از صنایع دستی زنجانی باعث می‌شود تا جذابیت ظاهری این ظروف افزایش بیشتری هم پیدا کند. بسیاری از افراد با استفاده از این ظروف، آجیل، شکلات و… سرو می‌کنند. علاوه‌ بر این موارد می‌توانید با استفاده از آجیل‌خوری‌مسی، سوپ، آش و… نیز به میهمانان خود پیشکش کنید. بنابراین می‌توانید این محصولات را در موارد و کاربردهای متعدد و متنوعی مورد استفاده قرار دهید.

در ساخت این ظروف، دقت کافی به کار رفته و ظرافت طراحی و تولید آن‌ها نیز منحصر به‌ فرد است. کیفیت آجیل‌ خوری های مسی ساخته‌ شده توسط استادکاران زنجانی، بسیار مطلوب است. علاوه‌ بر پذیرایی و تزیین دکوراسیون منزل می‌توانید این محصولات را برای هدیه دادن به اقوام، خویشان و دوستان خود نیز فراهم سازید و خیالتان از کیفیت و زیبایی هدیه خود راحت باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های آجیل‌خوری‌های مسی زنجانی این است که می‌توانید این محصولات را شستشو داده و دوباره مورد استفاده قرار دهید.

قیمت آجیل‌خوری مسی

قیمت آجیل‌خوری­ های مسی با در نظر گرفتن چند عامل مهم، تعیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت این محصولات، کیفیت ظروف مسی است. این دسته از ظروف پذیرایی و تزیینی در وزن‌های مختلفی ساخته می‌شوند و ابعاد آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

آجیل‌خوری‌های مسی دارای ارتفاعات مختلفی هستند و در قطرهای متنوعی نیز طراحی می‌شوند. بنابراین قیمت آن‌ها با توجه به وزن و ابعادشان دارای اختلافاتی است. این محصولات تنوع بسیار بالایی در ساخت دارند. برای نمونه ممکن است دارای دسته باشند و یا در طراحی آن‌ها از درپوش استفاده‌شده باشد.

برخی از این ظروف، به‌ صورت پایه‌دار تولید می‌شوند. بنابراین نوع آجیل‌خوری مسی، در تعیین قیمت آن اثرگذار است. در شرایط حاضر به‌ منظور دادن تنوع طرح و اشکال مختلف به این ظروف، از روش‌هایی از قبیل پرداخت، چکش‌کاری، میناکاری، خاتم‌کاری، فیروزه‌کوبی، قلم‌زنی و… استفاده می‌کنند. بنابراین برخوردار بودن از این ویژگی‌ها و یا عدم برخورداری از آن نیز قیمت این محصولات را تغییر می‌دهد. به‌ نحوی‌ که داشتن تزئینات اضافه‌تر و یا پرداخت کاری‌های بیشتر باعث می‌شود تا قیمت محصول مورد نظر افزایش پیدا کند.

روش تولید این ظروف نیز قیمت آن‌ها را تغییر می‌دهد. چرا که در شرایط حاضر این ظروف به دو روش دستی و ماشینی تولید می‌شوند. در حالت معمول نوع ماشینی ظروف‌مسی قیمت پایین‌تری نسبت به ظروف دستی دارند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت آجیل خوری‌های مسی می‌توان به برند و شرکت تولیدکننده آن‌ها اشاره کرد.

قیمت آجیل ­خوری مسی به روش خرید شما هم وابسته است. در حال حاضر این دسته از ظروف پذیرایی و تزئینی به دو روش جزئی و عمده خرید و فروش می‌شوند و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. بنابراین اگر بتوانید این محصولات را به صورت عمده خریداری کنید قیمت پایین‌تری هم بابت آن پرداخت می­ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =