آموزش, درمانی, مس

فواید لیوان مسی زنجان برای بدن

فواید لیوان مسی زنجان برای بدن

فواید لیوان مسی زنجان برای بدن

اگر به آشپزخانه و ظرف‌های قدیمی مادربزرگ نگاهی کرده باشید، قطعا با تعداد زیادی ظروف مسی از قابلمه گرفته تا لیوان‌ مسی را خواهید دید. قطعا این ظروف خواص و زیبایی‌های زیادی داشته که مادربزرگ شما برای نگهداری و مراقبت از آن‌ها حساسیت زیادی دارد. اگر در مورد خواص نوشیدن آب در ظروف مسی سوالی از بزرگ‌ترها بپرسید، پاسخ‌های جالبی را خواهید شنید؛ اما شاید این سوال برای شما هم پیش‌آمده باشد که نوشیدن آب در لیوان مسی واقعا برای بدن مفید است؟ در این مقاله قصد داریم شما را با فواید لیوان مسی زنجان برای بدن آشنا کنیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

چرا مس برای بدن مفید است؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال بهتر است، عنصر مس را به شما معرفی کنیم. مس یک عنصر فلزی به رنگ قرمز است. این عنصر مهم و نادر در محیط‌های مختلفی وجود دارد که از آن می‌توان به سنگ‌ها، خاک و حتی آب اشاره کرد. عنصر مس به عملکرد درست و مناسب برخی از اعضای مختلف بدن کمک زیادی می‌کند.

ازآنجایی‌که سیستم بدن انسان قادر نیست این عنصر مهم را تولید کند، پس باید آن را به‌وسیله غذا و آب برای بدن تامین کنید. معمولا در ساخت ظروف مسی تنها عنصر مس به کار نرفته و در کنار این عنصر مفید از فلزاتی دیگر مانند قلع نیز استفاده می‌شود.

با فوائد استفاده از لیوان مسی بیشتر آشنا شوید

اگر تابه‌حال آبی را در لیوان مسی میل کرده باشید، قطعا تفاوت مزه آب داخل آن را با لیوان‌های معمولی فهمیده‌اید. در زمان گذشته آب را در داخل ظروف مسی نگهداری کرده و میل می‌کردند. آن‌ها بر این باور بودند که آب در داخل لیوان مسی دارای کیفیت بهتری است. همچنین مزه آب داخل آن، در یک مدت طولانی تغییری نخواهد کرد.

این موضوع به‌راحتی به وسیله دانشمندان به اثبات رسیده است. طبق گفته آنان در عنصر مس یک خاصیت وجود دارد که سبب از بین رفتن انواع مختلفی از ویروس‌ها، کپک‌ها، قارچ‌ها و… می‌شود. این امر باعث می‌شود که آب ذخیره‌شده در این ظروف مزه و طعم دلپذیری داشته باشد.

خواص لیوان مسی برای بدن

نوشیدن آب در داخل لیوان مسی فواید زیادی برای بدن انسان دارد. همان‌گونه که گفته شد آبی که در داخل لیوان مسی ریخته شود، تمام میکروب‌ها و ویروس‌های آن از بین می‌روند. لیوان مسی علاوه بر این خاصیت، فواید دیگری نیز برای بدن انسان دارد که از آن می‌توان به بهبود سیستم هضم بدن، تقویت سیستم ایمنی، افزایش سطح انرژی، تعادل هورمون تیروئید، لاغری و کاهش وزن، کمک به بهبود عملکرد قلب و تنظیم میزان فشارخون و موارد دیگری اشاره کرد.

استفاده از ظروف مسی برای اولین بار

زمانی که برای اولین بار از یک ظرف مسی استفاده می‌کنید، خصوصا ظروفی که برای پخت‌وپز کاربرد دارد، بهتر است قبل از استفاده آن مقداری شیر در درون ظرف ریخته و بگذارید چنددقیقه‌ای بجوشد. سپس داخل ظرف را با شیر شسته و در مرحله آخر آب‌کشی کنید.

این عمل علاوه بر اینکه باعث دوام بیشتر قلع شده، همچنین سبب ضدعفونی شدن بخش داخلی ظرف نیز می‌شود. توجه داشته باشید که یکی از نوشیدنی‌های دلپذیر که با لیوان مسی می‌توانید میل کنید، شیر است. نوشیدن شیر در لیوان مسی تجربه‌ای خوشمزه برای شما خواهد بود.

راه‌های تشخیص لیوان مسی اصل

راه‌های مختلفی برای تشخیص لیوان مسی اصل از لیوان تقلبی وجود دارد. اولین راه شناخت لیوان مسی، رنگ بدنه لیوان است. لیوان مسی اصل سرخ‌رنگ بوده و درخشندگی دارد؛ اما لیوان تقلبی زردرنگ و مات است. روش دیگر تشخیص ظروف مسی اصل از طریق یک ضربه کوچک بوده، ظروف مسی اصل صدایی ضعیف و بم داشته درحالی‌که ظروف تقلبی صدایی بلند پخش می‌کند. روش سوم از طریق آهنربا است. لیوان مسی اصلی به آهنربا جذب نشده، ولی لیوان مسی تقلبی به‌راحتی جذب آهنربا می‌شود.

لیوان مسی اصل را از کجا تهیه کنیم؟

یک نکته ای که جالب است بدانید این است که مردم ترکیه نیز به ظروف مسی علاقه زیادی دارند و همانند ایران محصولات مسی زیادی را تولید و مصرف می کنند که می توانید درباره این موضوع در وب سایت travell مطالعه کنید. بیشتر مردم دنیا تصور می کنند که برای خرید ظروف مسی و به ویژه لیوان مسی باید به ترکیه سفر کنند اما نمی دانند که ایران و مخصوصا استان زنجان ظروف مسی با کیفیت تری را تولید می کند و برای خرید این محصولات می توانند از وب سایت های معتبر ایرانی استفاده کنند.

درصورتی‌که بخواهید لیوان مسی خود را از یک فروشگاه معتبر خرید کنید، به شما فروشگاه اکسیر مس را پیشنهاد می‌کنیم. با خرید لیوان مسی از این فروشگاه می‌توانید از اصل بودن جنس خود مطمئن باشید. شما می‌توانید بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت لیوان مسی دسته‌دار را تنها در فروشگاه اکسیر مس مشاهده کرده و خریداری کنید.

برای تهیه لیوان مسی زنجان نیازی به مراجعه حضوری نیست، شما می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه و ثبت سفارش ظروف مسی موردنظر خود را سفارش داده و در کمترین زمان آن را درب منزل تحویل بگیرید.

کلام آخر

لیوان مسی یکی از انواع ظروف باارزش است که نوشیدن آب در آن مزه متفاوتی خواهد داشت. نه‌تنها طعم و مزه آب در این لیوان لذیذتر است، بلکه خواص زیادی برای بدن نیز خواهد داشت؛ اما هنگام تهیه لیوان مسی بهتر است آن را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. با خرید از فروشگاه اکسیر مس می‌توانید از اصل بودن لیوان خود اطمینان داشته باشید. نوشیدن آب در لیوان مسی تجربه دلپذیری برای شما رقم می‌زند. در این مطلب شما را با لیوان مسی و فواید آن برای بدن آشنا کردیم، امیدواریم اطلاعات کافی را با خواندن آن کسب کرده باشید.

یک نظر در “فواید لیوان مسی زنجان برای بدن

  1. کبری احمدی گفت:

    لیوان مسی خیلی خوبه.برای جذب مس به بدن استفاده ازش عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =